رئیس پارک علم و فناوری ایلام:

روابط عمومی مرکز هدایت و مغز متفکر یک سازمان است

۲۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۹ کد : ۲۹۹۰۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۰۹
دکتر کامران طاهرپور در حاشیه هفتمین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه ۵ کشور که در پارک علم و فناوری استان ایلام برگزار شده بود اظهار داشت: روابط عمومی ها مرکز هدایت و مغز متفکر سازمان ها هستند و عمر روابط عمومی در دنیا ۱۲۰ سال و در کشور ایران حدود ۶۰ سال است، لذا رشد و توسعه و بالندگی آن مستلزم گذشت زمان و کسب تجربه است.
روابط عمومی مرکز هدایت و مغز متفکر یک سازمان است

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام با اشاره به اثرات شگرفی که روابط عمومی ها در این مدت کوتاه در سطوح مختلف جامعه داشته اند، اظهار داشت: روابط عمومی ها توانسته اند در این زمان کوتاه همه را متقاعد کنند که می توانند مرکز هدایت و مغز متفکر سازمان ها باشند.

طاهر پور با تعریفی از مفهوم روابط عمومی آن را برآیندی از آنچه می گوییم عمل می کنیم و دیگران در مورد ما فکر می کنند، بیان کرد و گفت: علم روابط عمومی قادر است، که درون و برون سازمان را بهم مرتبط ساخته و حافظ منافع دستگاه و سازمان مربوطه باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام، نقش روابط عمومی ها را در همه ارگان ها و وزارت خانه ها کلیدی دانست، و خاطرنشان کرد: امروزه روابط عمومی ها به دلیل سوء مدیریت به بخشی تبلیغاتی تبدیل شده اند که زیبنده جایگاه آنان نیست.

وی با مهم بر شمردن نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف یک سازمان، تأکید کرد: باید برنامه های راهبردی و کلان کشور و ارزیابی هایی که در مورد یک سازمان، نهاد یا وزارت خانه ای انجام می شود از کانال روابط عمومی ها صورت گیرد.

طاهر پور اضافه کرد: اگر روابط عمومی با قدرت و توان وظیفه خود را انجام دهد، و اطلاعات و داده های خود را متناسب به نیاز روز ارتقاء دهد قطعاً سیستم، مدون، پایدار و با برنامه خواهد بود.

وی با تأکید بر این نکته که نباید فعالیت روابط عمومی ها به وظایف عام آنان خلاصه شود، بیان داشت: روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری بنا به مقتضیات محیطی و مرجع و ملجأ بودن علمی آنان باید با ادارات و نهادهای دیگر متفاوت بوده و همواره پیشتاز دیگر روابط عمومی ها باشند.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام، به روز بودن دانش و علم روابط عمومی ها و آشنایی آنان با آخرین متدهای فناوری و تکنولوژی های روز دنیا، را در راستای پیشرفت و ارتقاء روابط عمومی لازم و ضروری دانست، و یادآور شد: روابط عمومی پارک ها و دانشگاه ها باید مرکز نوآوری و خلاقیت بوده و با اطلاع از علوم مختلفی چون روانشناسی و جامعه شناسی، هم افزایی و ایجاد بستر مناسب برای همکاری بین سازمان ها را فراهم نمایند.

در ادامه حسن افشارزاده مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری استان ایلام، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی هر چه بیشتر بین روابط عمومی های منطقه و دانشگاه ها اعلام کرد و افزود: ارتقا سطح فناوری در منطقه، برنامه ریزی در مسیر تبدیل ایده ها به تجاری سازی، تبادل تجربه ها و نوآوری های دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری، آشنایی هر چه بیشتر دانشگاه ها با دستاوردهای پارک های علم و فنآوری و حرکت به سمت تشکیل شرکت های دانش بنیان را از دیگراهداف برگزاری این نشست ها دانست.

گفتنی است برگزاری کارگاه" آسیب های فضای مجازی"، بازدید از کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری دانش آموزی و بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه از دیگر برنامه های جانبی این نشست بود.

کلید واژه ها: ایلام