مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم: ماموریت واحدهای روابط عمومی دانشگاهی و پژوهشی آگاهی دهی و اطلاع رسانی است

۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۳۷۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۸
دکتر مهدخت بروجردی علوی مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم در جمع مدیران روابط عمومی پارک های علم و فناوری کشور اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری می توانند برای محصولات و...
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم: ماموریت واحدهای روابط عمومی دانشگاهی و پژوهشی آگاهی دهی و اطلاع رسانی است
دکتر مهدخت بروجردی علوی مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم در جمع مدیران روابط عمومی پارک های علم و فناوری کشور اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری می توانند  برای محصولات و خدمات خود از تبلیغات استفاده کنند ولی باید سیاست ها و برنامه های پارک علم و فناوری را رعایت کرده و  محتوای تبلیغاتی مورد نظر خودرا به تایید واحد روابط عمومی برسانند.
وی تاکید کرد:  تبلیغات با گذشته دچار تحول شده و تکنیک های  گذشته تبلیغاتی  دیگر نتیجه بخش نیستند زیرا  امروزه با مخاطبان آگاه و پویایی مواجه هستیم که به راحتی اقناع نمی شوند.
عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی افزود: مخاطبان  دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری مخاطبانی خاص  هستند و ضرورت دارد پیام های تبلیغاتی ارائه شده به این قشر دارای جنبه عقلانی باشد و واقعیت محور باشد یعنی براساس اطلاعات واقعی تدوین شده باشد .
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم گفت: تبلیغات در بخش خصوصی با هدف کسب سود برای شرکت انجام می شود ولی هدف از تبلیغات در بخش دانشگاهی اطلاع رسانی برای رسیدن به تفاهم در راستای اهداف آموزش عالی است .
دکتر بروجردی اظهار داشت: اعتماد به مخاطبان و  در نظر گرفتن دانش و آگاهی آنها،  تدوین پیام های عقلانی  و در دسترس بودن مستمر برای پاسخگویی به مخاطبان،  سه اصلی هستند که مدیران پارک های علم و فناوری باید مورد توجه قرار دهند.
وی تاکید کرد: بسیاری از فنون و تکنیک های تبلیغات و روابط عمومی غربی در جامعه ما کارایی ندارند ولی متاسفانه هنوز جایگزین های متناسب و بومی در زمینه این علوم نداریم.